Publikované Vložiť komentár

Stav objednávky vo WooCommerce

Stav objednávky vo WooCommerce indikuje v akom stave sa objednávka nachádza. Je to informácia pre zákazníka a prevádzkovateľa obchodu, podľa ktorej vedia zistiť, či je zaplatená a čo sa bude najbližšie diať s objednávkou.

Objednávka je vytvorená v momente, keď zákazník dokončí proces objednávky kliknutím na Objednať s povinnosťou platby. Objednávka dostane svoje unikátne číslo (Order ID) a je v stave Prijatá (angl. Pending).

Ako unikátne ID objednávky sa vo WooCommerce, podobne ako pre články a stránky, používa Post ID, čo znamená, že čísla objednávok nenasledujú za sebou sekvenčne (napr. 1, 5, 27). Ak by ste chceli, aby čísla objednávok boli sekvenčné (1, 2, 3), použite na to plugin, napríklad Sequential Order Numbers Pro.

Každá objednávka má okrem svojho ID aj stav, v ktorom sa aktuálne nachádza. Začiatočný stav je vždy stav Prijatá (angl. Pending). Tu je prehľad všetkých stavov objednávok vo WooCommerce.

  • Prijatá (angl. Pending) – Objednávka bola prijatá, nie je zaplatená (platba nebola iniciovaná). Čaká sa na informáciu o stave platby od platobnej brány.
  • Spracováva sa (angl. Processing) – Platba bola prijatá (objednávka je zaplatená), stav skladu bol znížený, objednávka čaká na odoslanie. Pre produkty, ktoré sú virtuálne a na stiahnutie sa tento stav nepoužíva.
  • Vybavená (angl. Completed) – Objednávka bola doručená a je vybavená. Žiadna ďalšia akcia sa nevyžaduje.
  • Neúspešná (angl. Failed) – Platba nebola úspešná alebo bola zamietnutá.
  • Čaká na platbu (angl. On-hold) – Čaká sa na (offline) platbu, ktorú je potrebné manuálne potvrdiť. Stav skladu bol znížený. Používa sa napr. pri platbe prevodom na bankový účet.
  • Zrušená (angl. Cancelled) – Objednávka bola zrušená adminom alebo zákazníkom. Stav skladu bol navýšený. Žiadna ďalšia akcia sa nevyžaduje.
  • Refundovaná (angl. Refunded) – Objednávka bola refundovaná administrátorom. Žiadna ďalšia akcia sa nevyžaduje.

Nákres stavov objednávok WooCommerce

Nákres stavov objednávok WooCommerce pre dobierku

Publikované

Ako postupovať pri refundácii objednávky vo WooCommerce?

Niekedy sa stane, že váš zákazník požiada o vrátenie peňazí, koré zaplatil za objednávku. Tento proces sa nazýva refundácia.

WooCommerce vám umožňuje spravovať refundácie a ak to podporuje platobná brána, viete si tento proces zjednodušiť automatizovaným vrátením peňazí na kartu zákazníka, ktorou objednávku zaplatil.

Postup refundácie vo WooCommerce:

0. (Overte si u banky/poskytovateľa platobnej brány, či máte povolené refundácie.)
1. Otvorte si objednávku, ktorú chcete refundovať. (Mala by byť v zaplatená, teda v stave Spracováva sa alebo Vybavená.)
2. Pod zoznamom položiek objednávky kliknite na tlačidlo Refundácia.


3. V zozname položiek budete mať možnosť vybrať, ktoré položky chcete refundovať. Ak chcete refundovať celú sumu, vyberte všetky položky tak, aby Suma na refundáciu zodpovedala sume v políčku Dostupná suma na refundáciu.


4. Kliknite na tlačidlo Vrátiť xx€ cez CardPay/GoPay/TrustPay, čím sa odošle automatizovaná požiadavka do banky na refundovanie zvolenej čiastky. O úspešnej refundácii by ste mali dostať notifikáciu.
5. V prípade úspešnej refundácie sa objednávka automaticky prepne do stavu Refundovaná.
6. (Minimálne pri prvej refundácii odporúčame overiť u banky alebo u zákazníka, či prostriedky odišli, resp. prišli späť zákazníkovi. Nie všetky banky podporujú prijatie peňazí späť na platobnú kartu.)

Okrem samotného spätného poslania peňazí zákazníkovi je potrebné vystaviť dobropis faktúry, ktorú ste k objednávke vystavili. Obidva naše fakturačné pluginy (WooCommerce faktúry, SuperFaktúra.sk) umožňujú vystavenie dobropisu priamo z objednávky vo WooCommerce.

Odkaz na vystavenie dobropisu v plugine SuperFaktura.sk