Niekedy sa stane, že váš zákazník požiada o vrátenie peňazí, koré zaplatil za objednávku. Tento proces sa nazýva refundácia.
WooCommerce vám umožňuje spravovať refundácie a ak to podporuje platobná brána, viete si tento proces zjednodušiť automatizovaným vrátením peňazí na kartu zákazníka, ktorou objednávku zaplatil.
Postup refundácie vo WooCommerce:
0. (Overte si u banky/poskytovateľa platobnej brány, či máte povolené refundácie.)
1. Otvorte si objednávku, ktorú chcete refundovať. (Mala by byť v zaplatená, teda v stave Spracováva sa alebo Vybavená.)
2. Pod zoznamom položiek objednávky kliknite na tlačidlo Refundácia.
![](https://platobnebrany.sk/wp-content/uploads/2019/12/Screen-Shot-2019-12-09-at-15.49.03-1024x416.png)
3. V zozname položiek budete mať možnosť vybrať, ktoré položky chcete refundovať. Ak chcete refundovať celú sumu, vyberte všetky položky tak, aby Suma na refundáciu zodpovedala sume v políčku Dostupná suma na refundáciu.
![](https://platobnebrany.sk/wp-content/uploads/2019/12/Screen-Shot-2019-12-09-at-15.49.25-1024x497.png)
4. Kliknite na tlačidlo Vrátiť xx€ cez CardPay/GoPay/TrustPay, čím sa odošle automatizovaná požiadavka do banky na refundovanie zvolenej čiastky. O úspešnej refundácii by ste mali dostať notifikáciu.
5. V prípade úspešnej refundácie sa objednávka automaticky prepne do stavu Refundovaná.
6. (Minimálne pri prvej refundácii odporúčame overiť u banky alebo u zákazníka, či prostriedky odišli, resp. prišli späť zákazníkovi. Nie všetky banky podporujú prijatie peňazí späť na platobnú kartu.)
Okrem samotného spätného poslania peňazí zákazníkovi je potrebné vystaviť dobropis faktúry, ktorú ste k objednávke vystavili. Obidva naše fakturačné pluginy (WooCommerce faktúry, SuperFaktúra.sk) umožňujú vystavenie dobropisu priamo z objednávky vo WooCommerce.
![](https://platobnebrany.sk/wp-content/uploads/2020/02/Screenshot-2020-02-11-at-12.12.13-591x1024.png)