Uverejnené

Zapamätať kartu v plugine Tatra banka ComfortPay

Do pluginu Tatra banka ComfortPay sme vo verzii 1.1 pridali novú funkcionalitu, ktorá umožňuje zákazníkovi uloženie platobnej karty pre ďalšie nákupy v eshope.

Služba ComfortPay od Tatra banky je určená pre spoločnosti, ktoré opakovane inkasujú platby platobnou kartou od svojich zákazníkov. Platby môžu byť s pravidelnou alebo nepravidelnou frekvenciou, v rovnakej výške alebo s premenlivou sumou.

V plugine Tatra banka ComfortPay môžete využiť dve základné možnosti použitia opakovaných platieb.

Prvou možnosťou sú opakované platby cez funkciu Zapamätať kartu. Zákazník si pri prvom nákupe môže zvoliť, aby sa jeho platobná karta uložila v zabezpečenom systéme Tatra banky.

Voľba v pokladni pri prvom nákupe

Pri opätovnom nákupe bude mať zákazník k dispozícii možnosť zvoliť použitie uloženej platobnej karty a bude môcť dokončiť nákup bez toho, aby musel opätovne vypĺňať údaje z platobnej karty.

Voľba zapamätanej karty v pokladni pri opakovanom nákupe

Zároveň má možnosť použiť inú ako zapamätanú kartu a túto prípadne tiež zapamätať.

Voľba pre použitie inej ako zapamätanej karty

Druhou možnosťou sú automatické platby za predplatné, či už s pravidelnou alebo nepravidelnou frekvenciou. V tomto prípade budete potrebovať navyše k pluginom CardPay a ComfortPay aj plugin WooCommerce Subscriptions, ktorý Vám umožní manažovať predplatné a iniciovať platby na obnovenie predplatného.

Plugin ComfortPay zobrazuje aj detaily uloženej karty (posledné štvorčíslie a dátum expirácie) a možnosť kartu odobrať alebo zapamätať inú kartu (v procese nákupu).

Obdobnú funkcionalitu plánujeme pridať aj do ostatných platobných brán, v ktorých takúto možnosť prevádzovateľ ponúka.

Ak máte záujem o ComfortPay, informujte sa o podmienkach využívania služby v Tatra banke. Zároveň si overte u poskytovateľa hostingu, či môžete mať statickú IP adresu, nakoľko Tatra banka vám umožní využívanie tejto služby len pre konkrétnu IP adresu servera.

Uverejnené

Nové pluginy CardPay a ComfortPay

Pripravili sme novú verziu WooCommerce pluginov Tatra banka CardPay a Tatra banka ComfortPay . Pluginy sme postavili na našom novom frameworku pre pluginy. Medzi vylepšeniami, ktoré prinášajú, nájdete:

  • automatická kontrola dostupnosti novej verzie pluginu
  • overovanie stavu platby v prípade, keď zákazník opustí proces nákupu hneď po platbe
  • spoľahlivejšie spracovanie menej štandardných situácií pri platbách
  • rozšírené logovanie
  • podpora refundácií v CardPay aj ComfortPay

Pre pluginy plánujeme v najbližších mesiacoch pridať aj ďalšie funkcionality, ako napr. možnosť zapamätať kartu pre vracajúcich sa zákazníkov a automatické aktualizácie pre jednoduchšiu údržbu WordPress pluginov.

Ak máte aktívne predplatné aktualizácií pluginov, nový plugin si môžete stiahnuť po prihlásení sa na PlatobneBrany.sk.

Ak vám predplatená doba už uplynula, predplatné si môžete obnoviť na ďalších 12 mesiacov s 20% zľavou. Pred platbou použite kupón CARDPAY20. Kupón je platný do 18.3.2020 pre aktivovanie aj pre predĺženie predplatného pluginov CardPay a ComfortPay.

Postup pre nasadenie nového pluginu:

  1. Skontrolujte si, či Váš webhosting server používa PHP verziu 7.1 (alebo novšiu), plugin ComfortPay potrebuje navyše aj rozšírenie soap
  2. Pripravte si údaje, ktoré ste dostali od banky po podpise zmluvy
  3. Po prihlásení sa na PlatobneBrany.sk si stiahnite zip súbor pluginu (napr. v Môj účet -> Na stiahnutie -> wc-cardpay-1.0.5.zip alebo novší)
  4. V administrácii vášho eshopu deaktivujte a zmažte pôvodný plugin (Pluginy -> WooCommerce CardPay -> Deaktivovať a následne Zmazať)
  5. Nahrajte zip súbor nového pluginu (Pluginy -> Pridať nový -> Nahrať plugin -> vybrať súbor wc-cardpay-1.0.5.zip z vášho počítača -> Inštalovať teraz)
  6. Aktivujte nový plugin
  7. V nastaveniach pluginu (WooCommerce -> Nastavenia -> Platby -> TB CardPay)
    1. zaškrtnite Povoliť platbu TB CardPay
    2. vyplňte polia ID obchodníka a Bezpečnostný kľúč
    3. odstráňte zaškrtnutie v poli Zapnúť testovaciu prevádzku
    4. kliknite na Uložiť zmeny
  8. Vykonajte testovaciu platbu (môžete si vytvoriť testovací produkt v hodnote 0,1€ a spraviť platbu kartou).

V prípade otázok nám napíšte na [email protected].

Uverejnené

Apple Pay platby už aj v CardPay (Tatra banka)

Tatra banka implementovala do CardPay možnosť prijímať platby prostredníctvom Apple Pay.

Pre začatie využívania Apple Pay nie je potrebná žiadna zmena. Pokiaľ v eshope používate náš plugin CardPay, vaši zákazníci vlastniaci zariadenia iPhone, iPad alebo Mac už môžu platiť prostredníctvom tohto moderného spôsobu platenia.

Pridajte si logo Apple Pay na stránku vášho eshopu
Uverejnené Vložiť komentár

Stav objednávky vo WooCommerce

Stav objednávky vo WooCommerce indikuje v akom stave sa objednávka nachádza. Je to informácia pre zákazníka a prevádzkovateľa obchodu, podľa ktorej vedia zistiť, či je zaplatená a čo sa bude najbližšie diať s objednávkou.

Objednávka je vytvorená v momente, keď zákazník dokončí proces objednávky kliknutím na Objednať s povinnosťou platby. Objednávka dostane svoje unikátne číslo (Order ID) a je v stave Prijatá (angl. Pending).

Ako unikátne ID objednávky sa vo WooCommerce, podobne ako pre články a stránky, používa Post ID, čo znamená, že čísla objednávok nenasledujú za sebou sekvenčne (napr. 1, 5, 27). Ak by ste chceli, aby čísla objednávok boli sekvenčné (1, 2, 3), použite na to plugin, napríklad Sequential Order Numbers Pro.

Každá objednávka má okrem svojho ID aj stav, v ktorom sa aktuálne nachádza. Začiatočný stav je vždy stav Prijatá (angl. Pending). Tu je prehľad všetkých stavov objednávok vo WooCommerce.

  • Prijatá (angl. Pending) – Objednávka bola prijatá, nie je zaplatená (platba nebola iniciovaná). Čaká sa na informáciu o stave platby od platobnej brány.
  • Spracováva sa (angl. Processing) – Platba bola prijatá (objednávka je zaplatená), stav skladu bol znížený, objednávka čaká na odoslanie. Pre produkty, ktoré sú virtuálne a na stiahnutie sa tento stav nepoužíva.
  • Vybavená (angl. Completed) – Objednávka bola doručená a je vybavená. Žiadna ďalšia akcia sa nevyžaduje.
  • Neúspešná (angl. Failed) – Platba nebola úspešná alebo bola zamietnutá.
  • Čaká na platbu (angl. On-hold) – Čaká sa na (offline) platbu, ktorú je potrebné manuálne potvrdiť. Stav skladu bol znížený. Používa sa napr. pri platbe prevodom na bankový účet.
  • Zrušená (angl. Cancelled) – Objednávka bola zrušená adminom alebo zákazníkom. Stav skladu bol navýšený. Žiadna ďalšia akcia sa nevyžaduje.
  • Refundovaná (angl. Refunded) – Objednávka bola refundovaná administrátorom. Žiadna ďalšia akcia sa nevyžaduje.

Nákres stavov objednávok WooCommerce

Nákres stavov objednávok WooCommerce pre dobierku

Uverejnené

Ako postupovať pri refundácii objednávky vo WooCommerce?

Niekedy sa stane, že váš zákazník požiada o vrátenie peňazí, koré zaplatil za objednávku. Tento proces sa nazýva refundácia.

WooCommerce vám umožňuje spravovať refundácie a ak to podporuje platobná brána, viete si tento proces zjednodušiť automatizovaným vrátením peňazí na kartu zákazníka, ktorou objednávku zaplatil.

Postup refundácie vo WooCommerce:

0. (Overte si u banky/poskytovateľa platobnej brány, či máte povolené refundácie.)
1. Otvorte si objednávku, ktorú chcete refundovať. (Mala by byť v zaplatená, teda v stave Spracováva sa alebo Vybavená.)
2. Pod zoznamom položiek objednávky kliknite na tlačidlo Refundácia.


3. V zozname položiek budete mať možnosť vybrať, ktoré položky chcete refundovať. Ak chcete refundovať celú sumu, vyberte všetky položky tak, aby Suma na refundáciu zodpovedala sume v políčku Dostupná suma na refundáciu.


4. Kliknite na tlačidlo Vrátiť xx€ cez CardPay/GoPay/TrustPay, čím sa odošle automatizovaná požiadavka do banky na refundovanie zvolenej čiastky. O úspešnej refundácii by ste mali dostať notifikáciu.
5. V prípade úspešnej refundácie sa objednávka automaticky prepne do stavu Refundovaná.
6. (Minimálne pri prvej refundácii odporúčame overiť u banky alebo u zákazníka, či prostriedky odišli, resp. prišli späť zákazníkovi. Nie všetky banky podporujú prijatie peňazí späť na platobnú kartu.)

Okrem samotného spätného poslania peňazí zákazníkovi je potrebné vystaviť dobropis faktúry, ktorú ste k objednávke vystavili. Obidva naše fakturačné pluginy (WooCommerce faktúry, SuperFaktúra.sk) umožňujú vystavenie dobropisu priamo z objednávky vo WooCommerce.

Odkaz na vystavenie dobropisu v plugine SuperFaktura.sk